Vasco card reader onder linux
Herman Viaene
2015-07-16 18:48:08 UTC
Een paar maand geleden ben ik volmachthouder geworden voor een vereniging
bij Belfius. Eerste reaaktie van Belfius: de opties om input te geven via
Vasco card reader (vverbonden met een USB Kabel aan de PC) werken niet onder
Linux,alleen onder Windows (ik heb niet naar Apple gevraagd).

Gisteren had ik het idee om die Vasco card reader te gebruiken voor
taxonweb, en wat blijkt: de Vasco reader herkent de id kaart perfekt en
i.p.v. je pincode op de computer te moeten ingeven, wordt de pincode op de
card reader gevraagd en kun je die perfekt ingeven.

Wie maakt nu wie blaasjes wijs???

Herman Viaene
Cajmere
2015-07-27 17:58:04 UTC
Post by Herman Viaene
[...]
Vreemd, ik heb het ook nog geprobeerd bij taxonweb met de vasco card
reader tijdje geleden en dat lukte mij niet. Heb je iets 'speciaal'
geinstalleerd daarvoor?

Ga het straks anders nog eens proberen :-).

mvg
Stijn
Herman Viaene
2015-07-28 07:35:34 UTC
Post by Cajmere
Post by Herman Viaene
[...]
Nee, maar ik had eerst over het hoofd gezien dat je de pincode niet meer op
de PC moet intikken maar op de reader. Heb je daar op gelet?
En ik heb de gewone pcsc en beid-middelware packages gebruikt die Mageia in
de repositories heeft.

Herman
Cajmere
2015-08-16 18:21:13 UTC
Post by Herman Viaene
Post by Cajmere
Post by Herman Viaene
[...]
Werkt inderdaad, zal ik waarschijnlijk ook over het hoofd gezien hebben:-)

Maarja voor belfius wordt je precies gedwongen voor de software te
gebruiken, wat natuurlijk niet lukt voor ons. Op zich niet direct
probleem voor mij vermits het lukt zonder usb kabel eraan. Enkel vloek ik
telkens opnieuw dat ik moet kiezen om te gebruiken zonder kabel, tenzij
dit in een cookie zouden kunnen steken :-).

Groeten,
Stijn