Abiword opent automatisch bij file dialog venster etc
Cajmere
2015-10-04 19:50:21 UTC
Hey

Ik heb een enorm irritant probleem en snap er echt niks van.
GUI is fluxbox

Abiword opent namelijk automatisch vanaf ik iets wens te bewaren of te
openen in een programma. Het maakt totaal niet welke GUI-toolkit gebruikt
wordt. Ik heb het zowel voor bij pakweg Evince(pdf lezer) als bij Qjackctl
(grafische configatie voor Jack soundserver) als andere.

Het nog extra rare erbij is. Het komt maar voor als X herstart wordt of
bij reboot. Vanaf het moment dat ik iets wens te bewaren of te openen
opent abiword dus automatisch, dan sluit ik abiword af, en nadien komt
het niet meer voor als ik iets wens te bewaren of te openen in een
programma.

Heb ook een nieuwe account aangemaakt of het probleem zich daar ook
voordoet, hierbij wordt gnome3 opgestart.

Vanaf de eerste keer dat gnome opstartte opende abiword zich ook
automatisch. Nochtans staat abiword niet ingesteld om automatisch op te
starten.

Dus mijn vermoeden is dat het niet gerelateerd is aan gebruikers
instellingen maar dat het eerder een systeem instelling is.

Ik heb er in elk geval geen gedacht van waar ik moet zoeken.

Iemand enig idee?

Mvg
Stijn
Cajmere
2015-10-04 20:03:10 UTC
Post by Cajmere
[...]
Intussen oorzaak gevonden, en workaround tot wanneer het upstream bij
abiword of telepathy is opgelost.

marc
2015-10-12 21:53:40 UTC
Post by Cajmere
telepathy
Als t maar dat is waar je last van hebt. In een kliniek noemt dat algauw "domkop, ezeloor, achterlijke, paranojak, schizofreen ..."
http://shortwave.tk