HP toont geen bios meer ...
marc
2015-10-01 11:52:10 UTC
Bij het opstarten is er geen bios meer, het ligt NIET aan de batterij, die geeft nog 3,2 Volt.

model hp p7511

http://support.hp.com/us-en/document/c02220650

Ik deed de doos eens open, flink wat stof ... niks verbrand ofzo ...

Occasioneel zou ie nog s opstarten ...

Iemand een idee? Doet dit moederbord het niet te goed? Staat misschien wel 8u per dag op, maar is ? 4 jaar gebruikt ..

Marc
http://shortwave.tk
Aragorn
2015-10-01 18:06:51 UTC
On Thursday 01 Oct 2015 13:52, marc conveyed the following to
be.comp.os.linux...
Post by marc
[...]
Het is niet noodzakelijk je moederbord of processor. Het zou ook aan de
voeding kunnen liggen, en in heel wat gevallen is dat dan ook zo.

De meeste voedingen beginnen na een vermogen in te boeten, wat zich
vertaalt in onvoldoende voltage op bepaalde lijnen. Daarom is het
altijd best om bij de keuze van de voeding rekening te houden met wat
extra headroom.

Ik zeg niet dat het daardoor komt, maar het is wel mogelijk. Kijk voor
alle zekerheid ook eens naar de condensatoren op het moederbord. Die
kunnen ook slecht worden, en dat zie je dan doordat ze vervormd gaan
lijken.
--
= Aragorn =

http://www.linuxcounter.net - registrant #223157