bash completion
wimpunk
2015-09-03 11:59:48 UTC
Hoi bcol,

Om een onduidelijke reden wilt mijn bash completion niet werken voor
git. Is er hier toevallig iemand die me kan helpen om dat te debuggen?

Tnx,

wim.
Lieven Marchand
2015-09-03 20:37:03 UTC
Post by wimpunk
Om een onduidelijke reden wilt mijn bash completion niet werken voor
git. Is er hier toevallig iemand die me kan helpen om dat te debuggen?
Wat probeer je te doen en wat gebeurt er?
--
Although the invention of computer science has presented several inconveniences
to mankind - ask ordinary Iraqis what they think of the computers on a cruise
totally correct if a suitably programmed computer could understand it. Godement
wimpunk
2015-09-07 15:11:53 UTC
Post by Lieven Marchand
Post by wimpunk
Om een onduidelijke reden wilt mijn bash completion niet werken voor
git. Is er hier toevallig iemand die me kan helpen om dat te debuggen?
Wat probeer je te doen en wat gebeurt er?
Sorry voor het vertraagde antwoord.
Ik had gemerkt in mijn virtuele omgeving dat ik daar bijvoorbeeld kon
typen `git com` gevolgd door tab en dat hij er dan `git commit` van
maakt. Nu wou ik dat op een andere machine ook in orde krijgen en het
nodige lijkt aanwezig te zijn in de /etc/bash_completion.d/ directory
maar het wilt niet werken.

Nu ik zelf even aan extra aan het bladeren ben zie ik dat er een
mogelijkheid zou zijn via de BASH_COMPLETION_DEBUG omgevingsvariabele.
Ik ga eens zoeken wat ik ermee kan doen.
Lieven Marchand
2015-09-07 17:02:10 UTC
Post by wimpunk
Nu ik zelf even aan extra aan het bladeren ben zie ik dat er een
mogelijkheid zou zijn via de BASH_COMPLETION_DEBUG omgevingsvariabele.
Ik ga eens zoeken wat ik ermee kan doen.
Als je echt wanhopig bent kun je gewoon 'set -x' doen in een shell en
dan ga je bij elke tab voor completion het hele script zien dat hij aan
het runnen is. Werkt niet echt handig maar het is soms de enige manier.
wimpunk
2015-09-08 09:50:26 UTC
Post by Lieven Marchand
Post by wimpunk
[...]
De truuk van set -x ken ik maar die bash completion snap ik nog steeds
niet waarom hij niet wilt. Ik krijg geen errors als ik de debugging
opzet maar werken doet het wel nog steeds niet, ook al lijkt hij alles
wel uit te voeren.