netwerk printer installeren
Vito
2015-01-22 13:01:11 UTC
Hallo, mijn vrouw heeft een laptop met Windows 8.1 en ik een (oudere)
desktop met Manjaro Linux. De HP PSC 1417 printer staat aangesloten op
mijn desktop.

Nu zou ik het fijn vinden als mijn vrouw vanaf haar laptop ook kon
printen, dus over ons wifi verbinding. Dat daar mijn PC moet voor
aanstaan is geen probleem.

Kan dat? Zoja, hoe?
Of is dat niet mogelijk wegens allerhande redenen.

Graag in mensentaal aub :-)
Ik gebruik al wel 10 jaar Linux maar ik ben verre van een kenner, ook al
snap ik nogal snel wat er bedoeld wordt ....

Bedankt.
--
Vito
Gnu/Linux user #547905
Aragorn
2015-01-22 16:20:16 UTC
On Thursday 22 January 2015 14:01, Vito conveyed the following to
be.comp.os.linux...
Post by Vito
[...]
Nee, dat kan heel best, hoor. Je moet er op je GNU/Linux machine wel
het samba-server pakket voor installeren ─ let wel op, want er is ook
een samba-client, en die staat normaal gezien al standaard geïnstalleerd
en heb je overigens in deze situatie niet nodig ─ en dan de account van
je vrouw toevoegen aan de werkgroep.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Samba_%28software%29
--
= Aragorn =

http://www.linuxcounter.net - registrant #223157
Herman Viaene
2015-01-23 08:37:31 UTC
Post by Vito
[...]
Ja, maar dan nog denk ik dat Vito een driver voor die printer zal moeten
installeren. Of die beschikbaar is voor Win8.1 is nog uit te zoeken.

Herman Viaene